Renovering af turbo

Renovering af turbo

Turboladere er med årene blevet en avanceret del af det store motor-puslespil

TurboDK har i årevis fulgt med i udviklingen af turboladere og specialiseret sig i at renovere og opgradere originale turboer. Det giver ofte god mening at renovere en turbo, hvis de vitale dele så som turbinehus, lejehus, aksel, kompressor hus/hjul og bagplade er intakte.

 

Hvorfor renovere frem for købe nyt?

Vi ser og høre om mange der er ikke analyserer på hvorfor deres turbolader er gået i stykker. De køber en ny eller en ombytter, monterer den og risikerer inden for kort tid at stå i samme situation som før. Hos Turbo DK får du en diagnose på, hvad der er været årsagen til at din turbolader er gået i stykker.

Kommer du til os med et ønske om at få renoveret- eller udskiftet en turbolader, er analysen en af de ting du får ”GRATIS” med hos Turbo DK. Vi adskiller turboladeren, undersøger og analyserer årsagen til havariet/fejlen, så du hos Turbo DK IKKE havner i samme problem igen.

 

Start med en gennemgang

Vi tager kun 400.- eks. moms for at gennemgå og udføre diagnose af en turbo. Dette bliver ikke faktureret ved en renovering eller ved køb af ny turbolader hos os.


 

Hvad er det der gør TurboDK unikke?

 

Renovering af turbo i Turbo Technics flowbænk

 

For at kunne følge med på den seneste teknik i turboer til de nyeste biler, har vi investeret i udstyr til flowtest, justering og afbalancering, som gør os førende indenfor turborenoveringer blandt alle mærker.

Mange nye biler kommer med hybrid-turboer, som har indbygget ladetryksstyring og wastegate. Hertil kommer en ekstrem fintfølende justering og kalibrering, som er altafgørende for, om din bil vil kunne køre optimalt med turboen. Kalibreringen kræver en flowtest, som vi klarer via vores Turbo Technics flowbænk.

Her kan vi meget præcist se turboens flow under justering og kalibrering, som giver et perfekt resultat og optimal effekt. Turboen på billedet ovenover kører med vacuum-forstilling, men mange nyere turboer har elektronisk forstilling, og her har vi også det nyeste grej til at klare opgaven. Læs mere nedenfor…

 

Afbalancering af turbo i CIMAT

 

Afbalancering er en yderst vigtig brik i en effektiv turbo, og her er der mange måder at gøre det på. Vi gør tingene grundigt, og også her er indkøbt noget af det fineste grej på markedet. På billedet ovenfor ses den mindste afbalanceringsbænk, som kan rotere turboen op til 10.000 omdrejninger/min.

For mange renoveringsfirmaer er dette nok, men vi bruger den kun til at afbalancere det ‘grove’ på turboen – derefter kommer den over i CIMAT maskinen. Det er specielt her vi skiller os ud, og i mange tilfælde sikrer højere præcision end standarden.

 

Turboens kerne spændes her op i bænken og gøres klar til at blive spoolet op.
Turboens kerne spændes her op i bænken og gøres klar til at blive spoolet op.

CIMAT er toppen indenfor udstyr til at afbalancerer turboer, og kan spoole en turbo op over hele 200.000 omdrejninger/min. Dette sikrer at afbalanceringen foregår gennem hele omdrejningspekteret. Nogle turboer kører endda baglæns, altså mod uret, og her kan CIMAT maskinen også være med.

Udover reparation og renovering af turboer, fungerer vi også som et almindeligt værksted. Så vi kan også klare en total løsning af enten reparation og/eller optimering af motor, motorstyring, chiptuning mm. på alle typer biler. Således behøver du kun komme et sted.

 

Du behøver ikke altid ny turbo hvis der er problemer med “VNT”

Variable turboer (VNT) kan ifølge producenten ikke renoveres da VNT systemet er meget fintfølende over for fejljusteringer, skævheder og andre former for afvigelser fra normen.
 Men som en af de eneste i Danmark, har TurboDK investeret i en avanceret VSR afbalanceringsmaskine som gør at vi kan tilbyde en test at din VNT turbolader. Derfra kan vi renovere din turbolader, teste og sikrer dig flere kilometre samt penge sparet i forhold til køb af ny turbo.

 

Da TurboDK er en af de eneste i Danmark der har en avanceret VSR afbalanceringmaskine, som skal bruges for at kunne afbalancere VNT, kan vi tilbyde at køre en test at din VNT lader i vores VSR anlæg, efter rensning og rengøring.

Derved sikrer man at den fungerer optimalt.

 

Info video omkring VNT – en hyppig fejl på turbo på dieselmotor.

 

Opgradering

Vi kan ligeledes tilbyde at opgradere både alm. turboladere og VNT ladere. Det gør sig både med større aksler, kompressor hjul, 360g racerlejer osv. – der er en lang række muligheder, kontakt os for at høre mere om mulighederne eller klik nedenfor.